15 lip 2018

Hydrolaty z kwiatu gorzkiej pomarańczy i z oczaru wirginijskiego Kej.

Witam,



Przedstawiam Wam dzisiaj dwa hydrolaty Kej, które poznałam i wprowadziłam do letniej pielęgnacji twarzy. Szczerze to takie produkty rzadko u mnie goszczą i sama nie wiem czemu, dlatego miło było je poznać, właśnie teraz w letnim wakacyjnym okresie. Wersje, które posiadam to:
Hydrolat z kwiatu gorzkiej pomarańczy, Hydrolat z oczaru wirginijskiego. Hydrolaty można używać jako: toniki do twarzy, mgiełki do ciała i włosów, dodatki do maseczek np. z glinki. Ja najczęściej stosuje je właśnie jako toniki i jak stosuję maseczki glinkowe to super się wtedy sprawdzają.

Hydrolaty, inaczej wody kwiatowe lub wody roślinne, to produkty pozyskiwane na drodze destylacji z parą wodną aromatycznych części roślin. Nazwa wody kwiatowe może być myląca, gdyż hydrolaty nie pochodzą tylko i wyłącznie z kwiatów roślin, ale również z innych ich część jak np. z liści, kory czy nasion. Do tej pory hydrolaty były traktowane jako produkt uboczny destylacji olejków eterycznych. Obecnie, ze względu na duże zainteresowanie, destylację coraz częściej przeprowadza się w celu otrzymania samego hydrolatu. Hydrolaty zawierają cenne substancje roślinne rozpuszczalne w wodzie oraz niewielką ilość olejków eterycznych. Hydrolaty są delikatniejsze, niż same olejki eteryczne, dlatego można je stosować bezpośrednio na skórę. Przed zastosowaniem zaleca się wykonanie próby na małym fragmencie skóry w celu wyeliminowania niekorzystnych reakcji alergicznych. U osób o cerze wrażliwej ze skłonnością do alergii zaleca się rozcieńczenie hydrolatu wodą.


Hydrolat z kwiatu gorzkiej pomarańczy:
Oczyszcza skórę i łagodzi wypryski skórne. Reguluje wydzielanie sebum. Posiada działanie ściągające oraz silnie antyoksydacyjne. Łagodzi podrażnienia skóry twarzy i skóry głowy. Zmniejsza zaczerwienienia. Polecany do cery wrażliwej, tłustej, mieszanej i dojrzałej.

Hydrolat z oczaru wirginijskiego:
Ma działanie odświeżające i ściągające, zmniejsza wydzielanie sebum. Uszczelnia naczynia włosowate. Posiada działanie silnie antyoksydacyjne oraz zapobiega przedwczesnemu starzeniu skóry. Łagodzi podrażnienia skóry twarzy, skóry głowy oraz oczu. Polecany do cery naczyniowej, tłustej, dojrzałej.


Oba hydrolaty polubiłam, bo u mnie na tłustą skórę działają bez zarzutów. Jeśli chodzi o działanie to do niczego nie mogę się przyczepić, bo są to produkty bardzo dobre. Oczyszczają, odświeżają i są przyjemne dla skóry, nie podrażniają jej, ani nie zapychają. Łagodnie nawilżają, koją niewielkie podrażnienia i są naprawdę delikatne dla skóry. Ładnie też kwiatowo - owocowo pachną. Wersję z kwiatem gorzkiej pomarańczy już znam, bo kiedyś miałam już taki zapach, ale była to inna marka, więc fajnie było sobie ten zapach znów przypomnieć. Co do używania to ja używam je zamiast toniku. Jedni mogą być zachwyceni aplikacją, bo wystarczy popsikać skórę i pozostawić do wchłonięcia oraz zaoszczędzić płatki kosmetyczne. Ja aplikuje tradycyjnie na wacik i tak sobie przemywam, bo kiedy psikam bezpośrednio, to mam wrażenie, że 'ta woda' kapie ze mnie, albo za dużo psikam, choć nie wydaje mi się, dlatego wolę nasączyć wacik i tak sobie przemyć buźkę. Nie stosuję hydrolatów ani na włosy, ani na ciało - przeznaczam je tylko do pielęgnacji twarzy i przy nawilżaniu błotnych masek.


Znacie te produkty?
Co sądzicie o hydrolatach?




pozdrawiam,

Donna

6 komentarzy:

  1. Nie znam tych hydrolatów. Ja bardzo lubię taką formę aplikacji i jeśli mam taki tonik, lubię nim psikać na twarz.

    OdpowiedzUsuń
  2. chętnie poznałabym oba , lubię gdy toniki/hydrolaty mają spryskiwacz

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam skórę mieszaną, więc podobne wymagania co u Ciebie. Pewnie też dobrze by się u mnie sprawdziły, nigdy nie miałam prawdziwego hydrolatu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię hydrolaty, używam, przyjemnie nawilżają i jak najbardziej się sprawdzają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo jestem ciekawa tych zapachów :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...