Witam,
Od jakiegoś czasu mówi się, że jak ktoś nie ma konta na fb tzn. że nie istnieje, tak samo można powiedzieć o szanujących się firmach, które to nie mają stron internetowych i prowadzonych kanałów na social media to też nie istnieją. Świat idzie do przodu, niemal że pędzi, wciąż pojawiają się nowe zagadnienia, nowinki ze świata reklamy, promocji, marketingu itp. by nadążyć za tym wszystkim warto sięgnąć po książkę
Content marketing i social media Jak przyciągnąć klientów autorki Barbary Stawarz-Garcia od wyd. PWN.
Dla kogo jest ta pozycja?
Dla marketingowców, osób zajmujących się PR-em oraz komunikacją i budową marki, social media managerów, blogerów, dziennikarzy oraz właścicieli firm.
Nowe wydanie książki, która przybliża zagadnienie content marketingu. Przedstawia – krok po kroku – jak kreować strategię content marketingową oraz tworzyć treści do internetu i budować społeczność wokół marki w social media. To pierwsza publikacja omawiająca światowe standardy, w sposób umożliwiający zaadaptowanie ich na polskim rynku. Drugie wydanie zostało poszerzone m.in. o szczegółowe omówienie komunikacji w social media, proces dojrzewania leadów i automatyzacji działań content marketingowych. W książce znalazły się również porady dotyczące tworzenia treści pod smartfony oraz femvertising, czyli komunikację skierowaną do kobiet.
Jakbym miała określić jednym słowem jaka jest ta książka, to na pewno bym odpowiedziała, że jest ciekawa. Składa się ona z ośmiu rozdziałów z podrozdziałami. Każdy rozdział jest o czym innym, ale jakby całościowo współgra z całą tematyką. Zagadnienia w niej poruszane dały mi odpowiedzi na nie jedno pytanie, na które do tej pory nie znałam odpowiedzi. Nieraz nawiązując współpracę i dostając zlecenie na napisanie tekstu pojawia się słowo, które pierwszy raz słyszę, nie wiem co ono oznacza i szukam w wujku google o co to może chodzić. Oczywiście są to zagadnienia typowe marketingowe, wiec siedzę szukam, czytam, analizuje. Teraz mogę łatwo znaleźć to w owej książce.
Książkę czyta się szybko, jest napisana lekkim piórem, dużo jest tu wykresów, tabelek, przykładów, grafik. Co ciekawe książka ma kolorowe zdjęcia. Na samym początku czytania, mnie oczywiście zainteresował rozdział gdzie poruszany jest temat blogów, social media, czyli narzędzia content marketingowe. Ciekawie pisze też o instagramie - jak należy robić zdjęcia, aby przyciągnąć do siebie fanów, jakich hasztagów używać (wiecie, że są hasztagowe trendy?) niby to wszystko proste i oczywiste, ale w praktyce to wygląda zupełnie inaczej - mam tu na myśli 'sztuczne konta' z mega wielką ilością obserwatorów do kilkudziesięciu tysięcy, gdzie serduszka pod zdjęciami nie przekraczają do 100 czy 150 sztuk. To smutne jak niektóre blogerki chcą się dowartościować, chcą się wybić lub Ci którzy obserwują na chwile by tylko złapać cyferkę, a później odlajkować. Żeby lajki rządziły teraz światem i kto ma ich więcej, to ja chyba nie nadaje się do tej rzeczywistości. No ale wracając do lajków, dlaczego one są w dzisiejszym świecie takie ważne. Wchodząc na konta firmowe od razu widzimy ile osób lubi daną firmę, jak firma jest zaangażowana w społeczność z fanami. Książka jak wspomniałam jest dla wszystkich marketingowców, ludzi zajmujących się PR'em, czy dla osób prowadzących własną prywatną działalność. Ci ostatni myślę, że mogą najwięcej skorzystać z tej pozycji, dlatego, że dowiedzą się jak budować oraz tworzyć treści do internetu, jak budować społeczność wokół swojej marki, jak prowadzić fb/instagram/blog. Jak pisać tekst, by dotarł do jak największego odbioru, jak zatrzymać przy sobie 'publiczność', ponieważ firm powstaje coraz więcej, każdy chce się utrzymać i wygryźć konkurencję, dlatego jak przyciągnąć klientów dowiecie się z tej książki.
Uważam, że książki o marketingu to najszybciej rozwijająca się dziedzina ostatnich lat i nie może ich zabraknąć w domowej biblioteczce.
Drodzy blogerzy i blogerki znacie tą książkę?
Ja polecam ją mojej siostrze, która to ciągle zadaje mi pytania na temat social mediów ;)
pozdrawiam,
Donna
Nie znam jej, ale niektóre zagadnienia mogą być ciekawe nawet dla tych osób, które nie siedzą na co dzień w tej branży :)
OdpowiedzUsuńMam tą książkę i bardzo przypadła mi do gustu
OdpowiedzUsuńPierwszy raz ją u Ciebie widzę.
OdpowiedzUsuńCiekawa lektura ;) może i ja po nią sięgnę ;)
OdpowiedzUsuńOj, to nie dla mnie książka ;)
OdpowiedzUsuńo proszę! dodaje do listy zakupowej
OdpowiedzUsuńPrzydałaby mi się ta książka. Staram się rozwijać z moim blogiem.
OdpowiedzUsuńTematyka ciekawa, ale w moim TBRze czeka już jedna marketingowa - najpierw się muszę za nią zabrać :).
OdpowiedzUsuńSuper, właśnie szukałam książki w takiej tematyce :)
OdpowiedzUsuńPierwszy raz spotykam się z tą książką, ale temat naprawdę ciekawy :)
OdpowiedzUsuńJestem też ciekawa jak ja bym się w niej odnalazła i czy szybkość czytania byłaby taka dobra jak u Ciebie ;p
Słyszałam o niej i zamówiłam u Zająca :)
OdpowiedzUsuń