12 mar 2022

Poczuj się lepiej. Jak dobrze jeść, by dobrze żyć. dr Wanda Baltaza, wyd. Buchmann.

Witam,



Znów poznałam fantastyczną książkę z wydawnictwa Buchmann o tematyce z kategorii zdrowie. Mega się cieszę, że zagościła ona w mojej domowej biblioteczce. Wyczekiwałam ją zanim pojawiła się jej premiera, która była już w lutym, a dokładnie 21.02.2022, więc szukajcie po księgarniach.

Która dieta jest najlepsza?
Czy można jeść po 18?
Ile litrów wody należy wypić, żeby poczuć się zdrowym?

Na te i inne pytania odpowie nam książka: Poczuj się lepiej. Jak dobrze jeść, by dobrze żyć, autorki dr Wandy Baltaza, która jest dietetyczką kliniczną na WUM oraz prowadzącą program Dieta czy cud w TVN style.


 Wanda Baltaza, dietetyk kliniczny z dużym doświadczeniem codziennie w swoim gabinecie odpowiada na takie powyższe pytania. Co więcej, większość z nich się powtarza. Bo choć źródeł informacji jest coraz więcej, to poziom dietetycznego zagubienia systematycznie rośnie. „Poczuj się lepiej” to rodzaj dietetycznej pierwszej pomocy. Książki, która pozwoli zrozumieć podstawowe zasady zdrowego odżywiania i po prostu poczuć się lepiej. Znajdziemy w niej poparte naukowymi badaniami informacje o dietach, pomysły jak zaplanować posiłki, przewodnik po najczęstszych dolegliwościach oraz informacje, jak przygotować się do wizyty u dietetyka. Całość zakończona jest Q&A z najczęstszymi pytaniami z gabinetu. Książka napisana jest w lekki i przyjemny sposób, a atrakcyjności dodają jej towarzyszące tekstom kolaże.

Data premiery: 21-02-2022
Liczba stron: 224
Autor: Wanda Baltaza
Format: 160 x 215
ISBN: 978-83-280-9619-6
Kategoria Wydawcy - Poradniki: Inne
Typ okładki: zintegrowana


Książka jest przepięknie wydana, z twardą oprawą, bardzo elegancka, a przede wszystkim prosta i łatwa w odbiorze, z pełną dawką wiedzy i istotnych informacji nt. odżywiania i jedzenia. To książka, która pozwala zrozumieć podstawowe zasady zdrowego odżywiania i po prostu jak poczuć się lepiej! Większość tematów jaka jest tutaj poruszana jest mi już dobrze znana, dlatego czytając poszczególne rozdziały tylko utrwaliłam sobie wiedzę i lepiej zapamiętałam wskazówki, rady i ogólnie dobre, sprawdzone dietetyczne porady. Fajnym rozdziałem był dla mnie rozdział "Q&A zamiast podsumowania" czyli pytanie - odpowiedź. Polecam każdemu, bo nie jest to pierwszy lepszy poradnik o odżywianiu, ale książka która pokazuje i motywuje do zdrowego jedzenia.

Wiele słyszy się o różnych dietach, wiele z nas nie wierzy w ich działanie, wiele próbowało już różnych z marnymi skutkami. Ja jednak uważam, że posiłki nie powinny być nudne, nie powinno się katować organizmu, tylko po prostu zmienić nawyki żywieniowe w kilka podstawowych zasad, które zaczną być normalnością na co dzień, bez żadnego obowiązku, że z czegoś musimy rezygnować. Książka doskonale wyjaśnia i wskazuje na co należy zwracać uwagę, kiedy zaczynamy czuć się źle, czego organizm domaga się, aby powrócić do świetnej formy. Ja np. ostatnio piję dużo soków warzywno-owocowych, moje samopoczucie się bardzo poprawiło, może to też objaw nadchodzącej wiosny, że czuję się dobrze sama ze sobą? Coś w tym jest, bo przecież jakość jedzenia jaką jemy, ma ogromny wpływ nie tylko na zdrowie ale sylwetkę i stan psychiczny.


Tak jak napisane jest powyżej: "Mądre żywienie powinno być przede wszystkim proste", a gotowanie na co dzień zdrowe i smaczne :)

Jakie macie swoje zdrowe ulubione dania?


pozdrawiam,
Donna 


1 komentarz:

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...