11 gru 2016

Dobra książka pod choinkę: PMO w biznesie, Rynek sztuki w Polsce wyd. PWN.

Witam,


Blogi opanowały świąteczne inspiracje na gwiazdkowe prezenty: kosmetyki, gadżety, herbaty, ubrania, świeczki, a może tradycyjnym prezentem będzie po prostu dobra książka? Moje propozycje to dwie wartościowe i poważne pozycje np. dla kogoś kto prowadzi swój własny biznes, lub interesuje się sztuką. Wydawnictwo PWN oferuje:
publikacje, z którymi ja się zapoznałam i chcę Wam je przybliżyć, może ktoś kupi komuś pod choinkę? :) 
Przyznam się, że dla mnie obie pozycje, mają specyficzny język i styl pisania. Dla mnie nieco trudny, ponieważ na co dzień nie obracam się w tych dziedzinach, ale z drugiej strony te tematy mnie po trochu ciekawią.

PMO w biznesie - Mark Price Perry
Jak stworzyć prawdziwe biuro projektów w firmie?
Jak nim zarządzać i skutecznie rozwiązywać problemy?
Jakie są najpoważniejsze błędy popełniane przez menedżerów?
PMO Project Management Office 
Owa książka została napisana z myślą o nowej generacji kierowników PMO - ludziach, którym na sercu leży sukces biznesowy firmy związany z projektem, a nie obrona przestarzałych koncepcji i metod. 
Rozdziały czyta się niektóre szybciej, niektóre nie, bo są bardziej skomplikowane (jak dla mnie) nie mniej jednak najbardziej zaciekawił mnie temat żyłki do interesów:

...coś w tym jest:
jeśli produkt ma być dobry i tani, to nie powstanie szybko,
jeśli produkt ma być dobry i powstać szybko, to nie będzie tani,
a jeśli produkt ma być tani i powstać szybko, to nie będzie dobry


Rynek sztuki w Polsce - Monika Bryl
Od czego zależy cena i wartość poszczególnych dzieł sztuki?
Kiedy i gdzie kupować, a kiedy i jak sprzedawać, aby na dziele sztuki zarobić? Na czym polegają tzw. okazje, jak nie paść ofiarą fałszerza, czy oszusta?

..zapowiada się ciekawie..

Książka bardzo pięknie wydana, twarda oprawa już na pierwszy rzut oka, robi dobre wrażenie. Jest to poradnik dla kolekcjonerów i inwestorów. Podzielona na kilka rozdziałów m.in jak ocenić i wycenić dzieła sztuki, malarstwo, rzeźba, rzemiosło, jak kupować, negocjować i jak sprzedawać. 
W tej książce przenosimy się w świat szczególny. W powszechnym przekonaniu myślimy, że działa sztuki są tak wysokie, że na ich kupno zwyczajni ludzie nie mogą sobie pozwolić, a tylko Ci najbogatsi. To mit, którego trzeba obalić. 


W książce znajdziemy przekazanie czytelnikowi praktycznej wiedzy, jaka jest podstawowym narzędziem kolekcjonera i inwestora. Koniec książki to przepiękne ilustracje z dziełami z różnych wieków. Kiedyś będąc za granicą we Francji na pewnych 'starociach' mogłam na żywo zobaczyć właśnie takie starodawne rzeczy, rzeźby, obrazy, komody, porcelany, świeczniki, i wiele innych dóbr, które miały z pewnością po kilkadziesiąt, a może i setki lat. 




pozdrawiam,

Donna

2 komentarze:

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...