21 mar 2021

Moja pielęgnacja cienkich i ciemnych włosów oraz moja wishlista.

Witam,



Jak wiecie mam ciemne włosy, (choć naturalną jestem blondynką :P), ale to tylko za sprawą, że systematycznie już od kilkunastu lat je sama farbuję na kolor czarny. Nawet jak użyję brązowej farby to i tak wyjdzie mi bardzo ciemny odcień. Do tego też, szybko mi łapie kolor, więc nigdy nie trzymam tyle czasu ile pisze na opakowaniu, tylko krócej. Zraziłam się też, do kilku fryzjerów, dlatego koloryzację wykonuję sama, choć wiem, że gdybym się oddała w ręce naprawdę sprawdzonego profesjonalisty stan moich włosów byłby lepszy - ale nie ufam i boje się :(

Sama też dbam o pielęgnację i wiem, że kiedy dobrze się przyłożę do zabiegów pielęgnacyjnych, to ich stan i kondycja naprawdę mi się podoba. Martwi mnie tylko to, że moje włosy mają tendencję do wypadania. Na pewno na brak witamin nie mogę narzekać, bo wspomagam się od środka, a od zewnątrz mają one sporą dawkę olejków/wcierek itp. dlatego też, tu jest kwestia niedoczynności tarczycy, więc przyczyna jest znana. Oprócz wypadania, mam też cienkie włosy, dlatego chciałabym zmienić swoją dotychczasową pielęgnację i poznać coś z nowości kosmetycznych. 


Jaka jest moja pielęgnacja:
- Kiedyś myłam głowę codziennie, teraz myję co drugi dzień lub oceniam stan moich włosów, czy wymagają one już mycia, czy jeszcze nie. Szampony wybieram delikatne, ze względu na wrażliwy skalp. Lubię poznawać też nowości, ale unikam szamponów drogeryjnych z perłową konsystencją, gdyż one lubią podrażniać i powodować swędzenie skóry głowy.
- Przy każdym myciu stosuję odżywki do spłukiwania, a maski co kilka myć. Nie mam swoich ulubionych, ale najbardziej moje włosy lubią coś skrzypem polnym.
- Oleje - moje włosy uwielbiają olej kokosowy i rycynowy. Każdy inny - zależy, ale te dwa najbardziej. Staram się raz w tygodniu stosować oleje i używam je też na skórę głowy, ze względu, że nawilżają moją łuszczącą skórę głowy.
- Wcierki - mam kilka ulubionych i sprawdzonych i do nich co jakiś czas powracam. Hitem jest wcierka Jantar od Farmony.
- Od jakiegoś czasu unikam suchych szamponów, lakiery używam bardzo sporadycznie.
- Wiem, że powinnam pielęgnować też końcówki, ale zawsze o nich zapominam i ciężko coś się tu zmobilizować do systematyczności.

***

Od jakiegoś też czasu tworzę sobie powoli moją wish listę, z produktami, które chciałabym kiedyś sprawdzić i poznać. Są to kosmetyki do włosów osłabionych i cienkich. Poszukałam kilka takich zestawów, bo jeśli miałabym przeprowadzać kurację, chciałabym, aby były to produkty z tej samej linii.


L’Oréal Professionnel to francuska marka premium o wieloletniej tradycji, oferująca kosmetyki do pielęgnacji włosów. Serie Expert Volumetry wydaje się być bardzo ciekawa. Zainteresowała mnie ona ze względu na to, że jej zadaniem jest zwiększenie objętości włosów. W jej skład wchodzi: szampon oczyszczający nadający objętości 300 ml, odżywka odżywiająca do zwiększenia objętości 200 ml i spray nadający objętość od nasady spray do zwiększenia objętości od nasady 125 ml


Marzę też o kuracji stymulującej wzrost nowych włosów od Kérastase Densifique Cure. Opakowanie zawiera 30 ampułek, przy codziennym użyciu wystarcza na 1 miesiąc. Zestaw może nie należy do tanich, ale ma sporo dobrych opinii. Miałam też już kilka szamponów z tej marki i byłam zadowolona. 
 

Ciekawe są też produkty Moroccanoil Volume, które pierwszy raz zobaczyłam gdzieś u kogoś na instagramie. Chciałabym poznać coś na początek np. z miniaturek i fajnie, że jest taki mini zestaw. Tutaj znajdziemy Treatment lekki olej do włosów delikatnych 25 ml, Volume spray stylizujący dodający objętości od nasady 75 ml, oraz Volume mgiełka nadająca objętość i blask 50 ml.


A Wy kochani jaki macie rodzaj włosów i co stosujecie do pielęgnacji? 
Może dla odmiany ode mnie macie blond włosy?



pozdrawiam,
Donna 


34 komentarze:

  1. Szczerze? Moja pielęgnacja włosów jest ograniczona to totalnego minimum.. Muszę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pielęgnacja rozjaśnianych włosów, to dopiero wyzwanie :D Ja mam na odwrót, mam czarne włosy a farbuje na blond :D
    Moje tak samo wypadają, jem biotynę, odżywiam się w miarę.. nie wiem dlaczego aż tak mi lecą te włosy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rozjaśniane włosy też wyzwanie to prawda :)

      Usuń
  3. Ja muszę teraz po zimie zadbać o swoje włosy

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również jestem brunetką. Pielęgnacja włosów dla mnie to temat rzeka. Unikam przede wszystkim agresywnych produktów, myje włosy co maksymalnie dwa dni, za każdym razem używam maski lub odżywki, raz w tygodniu skupiam się na olejowaniu włosów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja mam podobną pielęgnację, do tego jeszcze wcierki ;)

      Usuń
  5. Myślę, że to są kosmetyki dla mnie. Mam podobne problemy do twoich: cienkie włosy, wymagające częstego mycia, farbowane.

    OdpowiedzUsuń
  6. I ja naturalnie jestem blondynką - i podobnie jak ty, farbuję włosy na brązy. Ja jednak stawiam na zioła - uwielbiam efekty, jakie dają na włosach! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O też nie wiedziałam, że jestes blondynką, ja też lubię coś ziołowego, skrzyp czy pokrzywę... dobre też są balsamy łopianowe :)

      Usuń
  7. kiedyś stosowałam Jantar ale to co mi zrobił na głowie to brr i masakra...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O co takiego Ci zrobiła? :( U mnie Jantarka od zawsze, jeszcze mam jej zapas :) :D

      Usuń
  8. Też mam cienkie włosy i do tego mają tendencję do przetłuszczania. Generalnie chwalę sobie szampon, dzieki któremu mogę myć głowę co drugi dzień. Nie skusze się na oleje czy wcierki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja odkąd stosuje wcierki, czy oleje to teraz niewyobrażam sobie aby ich nie używać ;) wcześniej bałam się olejków różnych, ale pilubiłam

      Usuń
  9. Nie wiedziałam, że jesteś naturalną blondynką, ale niespodzianka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nieraz o tym pisałam na blogu, nawet pokazywałam zdjęcie moich jasnych włosów :) gdzieś tu jest.. poszukam i wstawię link

      Usuń
    2. Jak to Kornelia (Ruda) nie wiedziałaś? Myślałam, ze wiesz :D

      Usuń
  10. Również mam ciemne włosy, ale naturalne. I niestety, mają tendencję do wypadania. Tej serii kosmetyków nie znam, ale wyglądają ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od zawsze miałam cienkie, nawet jak ich nie farbowałam, taki ich urok. Kondycja ich zawsze sie poprawia jak stosuje specjalne kuracje..

      Usuń
  11. masz bardzo ładne włosy, moje z natury są trochę jaśniejsze i grube, też mają skłonność do wypadania ale jest ich tak dużo, że się tym specjalnie nie martwię.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja długo miałam problem z wypadaniem i na ten moment trochę go opanowałam Lixonem 5% oraz suplementacją (Priorin, cynk,magnez,witamina D).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, suplementacja dużo daje - będe musia cos na wiosnę poszukać lepszego z witamin, jakis zestaw najlepiej. Lixon 5% nie znam :)

      Usuń
  13. moje włosy nie dośc że cienkie to blond a więc mam nie lada wyzwania. kosmetyki kerastase sprawdzają się u mnie super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie porodukty z tej marki też się swietnie sprawdzaja :)

      Usuń
  14. Siostra ma bardzo cienkie i ciemne włosy, więc polecę jej Twój wpis.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobrze, że są takie delikatne szampony dla cienkich włosów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje cienkie włosy potrzebują takich delikatnych szamponów

      Usuń

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...