14 mar 2021

Aromaterapia w domu - jak działa na zmysły i ciało.

Witam,



Jako miłośniczka pięknych zapachów lubiąca perfumy i wszystkie inne pachnidełka zwracam też szczególną uwagę jak pachnie mój dom. To miejsce, które ma być przytulne do zamieszkania i gotowe do przyjęcia gości w każdej chwili. Oprócz palenia zapachowych wosków, czy świeczek, które palę non stop niezależnie od pory roku, lubię wybierać też dyfuzory zapachowe z patyczkami, które najczęściej umieszczam na półeczce w pokoju lub w łazience na mniejszej przestrzeni, lub od czasu do czasu wybieram też różne zapachy do elektrycznego dyfuzora, który można szybko włączyć do gniazdka, by z niego wydobywał się aromat. To chyba najlepsze rozwiązanie, kiedy kontakt mamy gdzieś schowany w niewidocznym miejscu i możemy zaskoczyć gości zapachem ulatniającym się gdzieś w tle, a nie będącym w miejscu gdzie będzie on widoczny dla oka. W takim dyfuzorze możemy sami ustalić moc zapachu, więc dyskretnie zapach może unosić się delikatnie cały czas w pomieszczeniu. Zaletą takich dyfuzorów jest to, że po zakończeniu ich używalności, wybrać możemy nowy wkład o innym zapachu i innych nutach zapachowych. Mogę Wam polecić moją wersję takiego dyfuzora, czyli jest to elektryczny dyfuzor Millefiori Aria i do tego aktualnie mam wkład Millefiori Aria Legni&Spezie. To zapach raczej korzenny i drzewny, który towarzyszył mi przez zimę. Na wiosnę wybiorę już coś świeżego, bądź kwiatowego.
 

W domu też praktykuję aromaterapię, która to zapewnia mi dobre samopoczucie nie tylko dla zmysłów, ale i dla odprężenia mojego ciała i duszy. Do jej stosowania wystarczy tylko kominek, w którym to rozpuścimy olejki, bądź zapachowe woski. Wybór w dzisiejszych czasach jest tak ogromny, że każdy znajdzie coś dla siebie. Ja sama posiadam kilka kominków, ale chyba najbardziej jestem fanką kominków od Yankee Candle. Są one nie tylko wytrzymałe i służą na wiele, wiele miesięcy, a nawet lata, ale też są piękne. Kochani bardzo Wam polecam, ten rodzaj bukietu zapachowego, bo domowa aromaterapia z kominkiem/woskiem/lub olejkiem/ jest naprawdę wspaniała! :) 


Od zapachu wiele też zależy np. to jak się czujemy, czy nawet w niektórych przypadkach, czy jesteśmy zdrowi. Zapach także poprawia Naszą kondycję, nastrój, humor, czy ulecza ból głowy, zatok i innych dolegliwości, które można w sposób naturalny w domowy sposób uleczyć. Nie od dziś wiadomo, że każdy zapach ma inne działanie. Wystarczy tak niewiele, by domowe ognisko zamienić w oazę zapachu i pięknego otoczenia. Do wyboru są jak wspomniałam świeczki zapachowe, woski, dyfuzory, olejki zapachowe, eteryczne, czy też lampy katalityczne. Każdy rodzaj przepięknie komponuje się w zaciszu domowym jak też jest wystrojem wnętrz.

Poszczególne zapachy mają swoje przypisane właściwości lecznicze, czy też wspomagają ogólną poprawę samopoczucia. Przykładowe z nich, które ja najczęściej wybieram to numerem jeden jest u mnie lawenda (zawsze i wszędzie), zapachy cytrusowe, kwiatowe, owocowe na lato, zapachy z kategorii ziół jak też aromatyczne korzenne na porę zimową. Także pod względem wybranego typu, możemy przypisać indywidualne właściwości i tak dla przykładu:
Lawenda - uspokaja, przeciwdziała migrenie i bezsenności
Cytryna - rozwesela, łagodzi zmęczenie i wspiera kreatywność
Róże - wspomagają krążenie krwi, łagodzą ból głowy i depresję, działają jako afrodyzjak
Mandarynka - relaksuje, działa rozweselająco
Mięta - odświeża, wspiera aktywność mózgu


Jeśli macie tylko ochotę zachęcam Was na wiosnę o zakupienie kominka, wosków, czy też dyfuzorów, by przestrzeń wypełniła się aromatem zapachu, który najlepiej lubicie :)



pozdrawiam,
Donna 


34 komentarze:

  1. Moja koleżanka mi już o tym opowiadała. Jest zachwycona. Ja się powoli przymierzam do zakupu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja najczęściej używam zapachowych świeczek,ale takie dyfuzory to też świetna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świeczki pachnące też bardzo lubię :) a jak już jest ulubiony zapach, to mogę palić cały czas.

      Usuń
  3. też mam słabość do wszystkiego co ładnie pachnie od perfum na sobie po zapach we wetrzu czyli świece dyfuzory, woski , olejki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak i ja :) muszę mieć coś pachnącego w wnętrzu i na sobie też :D

      Usuń
  4. Domowa aromaterapia na pewno zachwyci wiele osób, u mnie wiele zależy od zapachu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaki lubisz zapach najbardziej? :) u mnie lawenda przebija wszystko :D

      Usuń
    2. Bardzo lubię kwiatowe i zapachowe, ale lawenda też jest w porządku.

      Usuń
    3. Ja lawendę lubię :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Wiadomo :D wiem o tym, że jesteś miłośniczka zapachów :)

      Usuń
  6. U mnie najmocniej pachną dyfuzory do kontaktu ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak one mocno potrafią pachnieć jak się je ustawi na największą moc :)

      Usuń
  7. U mnie to zapas wosków jest zawsze i praktycznie codziennie uruchamiam kominek. W zależności od potrzeby taki wybieram zapach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie woski i kominek także bardzo często jest używany :)

      Usuń
  8. Uwielbiam jak u mnie w domu ładnie pachnie. Musze kupić nowy kominek, bo mam tylko taki malutki, a zamarzył mi się większy i może bardziej ozdobny :D Lubię też dyfuzory zapachowe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kominki są różne, ja sama mam ich kilka i ciągle mi mało :)

      Usuń
  9. to jest najlepszy sposób na poprawę nastroju :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię piękne zapachy, ale kominka nie mam, musze się zastanowić :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki, że tak rozpisałam te zapachy :) Chyba kupię sobie takie patyczki zapachowe, ale nie wiem, o jakim zapachu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patyczki zapachowe są świetne, zapach hm może na wiosnę jakiś kwiatowy? świeży? :)

      Usuń
  12. Bardzo lubię sobie odpalić zapachową świecę czy wosk, ale przed snem obowiązkowo zawsze wietrzę mieszkanie z nich. bardzo lubię te zapachy, ale nie umiem nimi za długo oddychać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zawsze wietrzę pokój przed snem z intensywnych zapachów

      Usuń
  13. Świece zapachowe uwielbiam i mam ich sporą kolekcję w domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to super :) Ja mam więcej wosków zapachowych, ale świec też mam gromadkę :)

      Usuń
  14. Jestem niestety osobą wyposażoną w bardzo słaby zmysł powonienia. Nigdy nie wiem, co kupić żonie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej coś kwiatowego :) zależy jaki rodzaj zapachu lubi :)

      Usuń
  15. Przyjemy aromat w domu czy mieszkaniu to solidny wkład do naszego dobrego samopoczucia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubie różnego rodzaju dyfuzory zapachowe, i elektryczne i z patyczkami. Ten od Millefiore zapowiada się ciekawie 😀

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...