15 sie 2018

Laboratorium w szufladzie wyd. PWN - Zoologia, Anatomia człowieka. Książki dla najmłodszych... ale nie tylko.

Witam,


Już połowa sierpnia, a za chwile wrzesień. Ile książek przeczytałyście przez wakacje? Ja przyznam się, że mało, choć bardzo lubię czytać w ogrodzie na świeżym powietrzu. Książki jakie niedawno przeczytałam są zarówno dla dzieci jak i dla starszych. Ja np. w szkole oprócz geografii zawsze lubiłam uczyć się anatomii i o zwierzętach. Anatomia to chyba mi została do dziś, bo jestem samoukiem i lubię czytać wszystko na temat ciała człowieka, organizmu czy życia po śmierci. No ale o śmierci to nie chce dziś pisać. Wydawnictwo PWN przygotowało dla najmłodszych specjalne książki, a mianowicie szereg cyklów z różnej tematyki naukowej i zatytułowało ogólnie Laboratorium w szufladzie. Dziś przedstawię Wam Zoologię i Anatomię człowieka.


LABORATORIUM W SZUFLADZIE to cykl książek przeznaczonych dla osób ciekawych świata, pasjonatów, hobbystów… a przede wszystkim praktyków i eksperymentatorów. Czytelnicy znajdą w nich wiele inspiracji do doświadczeń i eksperymentów.

Każda z książek cyklu jest bogato ilustrowana materiałami graficznymi i zdjęciami. Każdy poruszony temat zawiera wyczerpujący, praktyczny opis zjawiska, doświadczenia, przyrządu czy aktywności. Autorzy nie stronią od wejścia na poziom wyższy, niż tylko popularne ujęcie tematu. To zamierzona prowokacja intelektualna. Pogłębione ujęcie pozwala poczuć smak eksperymentu, doświadczyć radości poznawania i odkrywania różnorodności świata oraz stojącej wobec niego – twórczej wyobraźni.


Książki są pięknie wydane, kolorowe. Napisane prostym i jasnym językiem. Przejrzyste i łatwe w czytaniu. Bogate w ilustracje pomagają zrozumieć poszczególne zagadnienia. Anatomia człowieka - tak bardzo chciałam ją poznać. Przypomniała mi zagadnienia, które już znałam jak też przeczytałam o tych, które były już mniej znane. Organizm ludzki posiada wiele niezbadanych przeze mnie tajemnic (w końcu nie jestem lekarzem i aż takiego poziomu wiedzy nie posiadam) ale ta książka w prosty sposób przekazuje wiedzę, która jest niesamowita i wciąga aby czytać kolejny i kolejny rozdział. Z tej książki czytelnik dowie się o układzie szkieletowym, pokarmowym, oddechowym itd. Jak dla mnie ta książka to taka zwięzła pigułka z podstawowymi zagadnieniami na temat anatomii człowieka. 


Druga pozycja to Zoologia. Jak wiecie lubię zwierzaki, najbardziej koty. Psy już trochę mniej, ale też lubię. Inne zwierzęta jak króliki, kury, krowy, konie to już inna bajka, bo do tego trzeba posiadać gospodarstwo, by i takimi zwierzętami móc się opiekować i hodować. Póki co ja 'hoduję' hehe tylko dachowce futrzane, czyli koty. Wiecie, że w dalszej rodzinie mam dalekiego kuzyna co w życiu na żywo nie widział krowy albo konia? Dla niego wieś i zwierzęta to coś obcego i nieznanego. W sumie jak ktoś mieszka cały czas w dużej aglomeracji i nie mając dostępu do takich zwierząt w sumie się nie dziwię, dlatego cieszę się, że Laboratorium w szufladzie wydało również Zoologię, czyli książkę o świecie zwierząt. 


Tutaj już autor daje zadania do wykonania, eksperymenty i obserwacje do samodzielnego myślenia. Książka ta naprawdę dużo uczy i rozwija w dziecku ciekawość oraz uczy tego, że zwierzęta to nie zabawka. 


Ja również skorzystałam z tej książki i zbadałam swoje koty pod względem czy są prawo czy lewołape. Przy zabawie okazało się, że kocurek jest lewołpaly. Kotka niestety nie skusiła się na eksperyment, bo nie chciało jej się bawić, ale przy okazji ją również zbadam.


Jak widać książki są pięknie wydane, wiele z nich można się nauczyć, nieraz poprzez zabawę. Skorzystać z nich mogą nie tylko dzieci, ale i dorośli czy nauczyciele. Studenci biologii czy zoologii.



Znacie serię książek Laboratorium w szufladzie?




pozdrawiam,

Donna

4 komentarze:

  1. Fantastyczne książki, idealne dla mojego chrześniaka , który błyskawicznie rośnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne książki :) sama bym po nie sięgnęła ze zwykłej ciekawości ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wooooow jakiemega ciekawe wydania;O!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...