28 paź 2022

Mów o mnie ono" Dlaczego współczesne dzieci szukają swojej płci?, wyd. W.A.B.

Witam,



Dziś nieco inna lektura na jesienny wieczór, która uświadomiła mi jak bardzo szybko zmienia się świat.. jak inne jest młode pokolenie, niż to w którym ja się wychowywałam i czy faktycznie nasze dzieci robią nową rewolucję seksualną?
"Mów o mnie ono" Dlaczego współczesne dzieci szukają swojej płci? To nowa książka z wydawnictwa W.A.B. dwóch autorek: Katarzyny Skrzydłowskiej-Kalukin i Joanny Sokolińskiej.


Nastolatki czy to w Londynie, Utrechcie, Warszawie, czy Jeleniej Górze odrzucają binarny podział na płeć i przypisaną jej seksualność. Dostrzegają więcej możliwości, niż widzieli ich rodzice. Lawinowo wzrasta liczba młodych transpłciowych osób. Rodzice wychwywali córkę, a ono jest chłopcem. Albo odwrotnie lub jest osobą niebinarną: ani chłopcem ani w pełni dziewczynką. Może też być czasem chłopcem, czasem dziewczynką albo w ogóle bez płci.

Nie każde z tych dzieci dąży do korekty płci, większość chce tylko móc wyrażać siebie używając innego imienia, innych ciuchów, zaimków czy rodzajników. Ale tutaj dochodzi jeszcze uczuciowość i seksualność: bycie homo, hetero, bi, pan lub aseksualną. Queerowe są zarówno nastolatki transpłciowe jak i te identyfikujące się ze swoją płcią metrykalną. Co się zmieniło w Europie, Amerykach i małych miastach? Czy może tak było zawsze, ale dopiero w XXI w staliśmy się na tyle otwarci, by głośno o tym mówić?

Data premiery: 22-09-2022
Liczba stron: 320
Wydawca: W.A.B.
Autor: Katarzyna Skrzydłowska-Kalukin, Joanna Sokolińska
Format: 135 x 210
ISBN: 978-83-280-9797-1
Kategoria Wydawcy: Literatura faktu
Typ okładkimiękka ze skrzydełkami


Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Ja mam mieszane uczucia. Nieraz widzę na ulicach nastolatków chłopców z pełnym makijażem i "przebranych" za dziewczyny. Dla mnie to trochę dziwne, ale toleruje, jeśli nie robi się tym krzywdy innym, to można wyrażać siebie na różny sposób i być tym kim chce się być.



pozdrawiam,
Donna


3 komentarze:

  1. To trudny temat. Przyznam, że dla mnie jeszcze niezbyt dotykany...niełatwo mi to ogarnąć....a co dopiero nastolatkom....Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno tego typu książki są potrzebne we współczesnym, szybko zmieniającym się świecie

    OdpowiedzUsuń
  3. Trudny temat i jakże na czasie. Pomalowani chłopcy wzbudzają we wmnie wciąż zdumienie, ale toleruję również

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...