9 cze 2022

Zderzacz - Joanna Łopusińska, wyd. W.A.B.

Witajcie,



W końcu zabrałam się za czytanie książki, a dokładnie kryminału, thrilleru "Zderzacz" z wydawnictwa W.A.B., która wstyd się przyznać, przeleżała ok pół roku, żeby się za nią zabrać. To styczniowa premiera, więc książka dostępna już od dawna w księgarniach. Początkowo trochę mnie przerażała jej grubość, ok 500 stron, więc odstawiłam ją, wiedząc że kiedyś nadejdzie ten moment, że po nią sięgnę. Nie jestem zwolenniczką czytania grubych książek, bo mnie męczą a kiedy zaczynam czytać historię/akcję chcę znać już koniec, więc trochę się niecierpliwie i jednak wolę te książki, które nie są aż tak grube. Czytałam już różne opinie nt. tej lektury i choć jestem umysłem humanistycznym i nie lubię przedmiotów ścisłych, tak jakoś ta akcja mnie interesuje, bo jest tu coś o fizyce.

Data premiery: 20-01-2022
Liczba stron: 480
Autor: Joanna Łopusińska
Format: 135 x 210ISBN978-83-280-9274-7
Kategoria Wydawcy: Kryminał, sensacja
Typ okładki: miękka ze skrzydełkami


Akcja rozgrywa się w grudniu 2011 w Genewie CERN (ps. byłam w tym mieście) W największym na świecie ośrodku badań jądrowych. Prof. F. Accardi przedstawia postępy prac w poszukiwaniu boskiej cząstki: bozonu Higgsa. Odkrycie ma stać się największą sensacją naukową XXI w. Dzień później w trakcie niemającego się prawa zdarzyć blackoutu, podziemnej kawernie eksperymentalnej Wielkiego Zderzacza Hadronów znalezione zostaje ciało młodego fizyka.Kto odpowiada za jego śmierć?
A może sam popełnił samobójstwo?
Śledztwo w sprawie tajemniczej śmierci i zaginięcia dziennika naukowego prowadzi inspektor Hauser. Kiedy Ava i Alex, siostra i przyjaciel Majewskiego, znikają - rusza ich śladem. Ale nie tylko ona..

Uważam, że jest to solidny kryminał z interesującą podstawą naukową. Momentami miałam wrażenie, że nie czytam książki, a pracę naukową. Jednak polecam dla miłośników mocnych wrażeń choć zdaję sobię też sprawę, że niektórych ta historia może nudzić.



A jak Tobie się ona podobała?


pozdrawiam,
Donna

3 komentarze:

  1. Jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z tą powieścią, ale mam co nadrabiać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można nadrobić, bo premiera była już jakiś czas temu :D

      Usuń
  2. Jeszcze nie czytałam. Połączenie thrillera z nauką lubię, ale faktycznie, nie zawsze to wychodzi

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...