27 gru 2019

Wykorzystuje, nie marnuje. 52 wyzwania zero waste, autorki Sylwii Majcher.

Witam,



Jeszcze w listopadzie zawitała do mnie bardzo ciekawa książka, a w zasadzie taki poradnik, ekoplaner. Wykorzystuje, nie marnuje 52 wyzwania zero waste, autorki Sylwii Majcher. Bardzo lubię tego typu pozycje, bo są pisane prostym językiem, a zawarte informacje są zwięźle pisane, krótko i na temat, a całość ułożone jest tak, że wszystko znajdziemy w jednym miejscu o danej tematyce. Tu tematyka jest eko. Wszystko co eko jest teraz modne i na czasie, więc nie mogło zabraknąć także i pozycji w takim wydaniu. Z początku zaczęłam książkę przeglądać i powierzchownie czytać, ale nie! Stwierdziłam, że tak się nie da i warto ją czytać od początku. Chociaż z drugiej strony rozdziały są tak pisane, że można i wyrywkowo je czytać, bo każdy rozdział to inna pora roku.


Zmiana codziennych nawyków może być prosta i przyjemna! Rozpocznij pozytywne dla siebie i środowiska zmiany w swoim życiu z EKOplanerem! Znajdziesz w nim cotygodniowe ekowyzwania na cały rok, dzięki którym metodą małych kroków systematycznie i efektywnie wprowadzisz dobre zmiany w duchu zero waste w swoim życiu. Sylwia Majcher, autorka bestsellerowej książki Gotuję, nie marnuję. Kuchnia zero waste po polsku pomoże stworzyć indywidualny i dopasowany do subiektywnych potrzeb projekt zmian. W książce znajdziesz jeszcze wywiady z ekspertami (psychologami, wykładowcami, aktywistami), przydatne tipy i ciekawe rozwiązania na czas podróży, podczas codziennych dni w pracy, w domu, w kuchni, w szkole. Pełno tu także przepisów na smaczne dania sezonowe i podpowiedzi, jak gotować, aby niczego nie zmarnować. Wykorzystuję, nie marnuję to doskonała propozycja dla tych, którzy chcieliby wprowadzić pozytywne dla siebie oraz dla środowiska zmiany w swoim życiu. Planer został podzielony na cztery części zgodnie z porami roku, by jeszcze lepiej odpowiadać indywidualnym potrzebom. Możesz zacząć go uzupełniać, kiedy tylko chcesz!


Sylwia Majcher, dziennikarka, autorka książki Gotuję, nie marnuję. Kuchnia zero waste po polsku, repor­taży i wywiadów kulinarnych. Absolwent­ka studiów podyplomowych na Wydziale Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie. Prowadzi warszta­ty poświęcone niemarnowaniu jedzenia i ekologii. Współtwórczyni i ambasadorka pierwszej w Polsce kampanii edukacyjnej #wroclawniemarnuje. Mama Nadii i Paw­ła, na których z sukcesami testuje swoje nie­oczywiste przepisy i którym uświadamia, jaki sens ma segregacja śmieci. Namawia do picia kranówki, zakupów bez plastiku, przywraca właściwe miejsce resztkom, stawia je na stole w atrakcyjnej odsłonie. Inspiracji szuka na lokalnych targach i ba­zarach. Na balkonie hoduje pomidory i ja­dalne kwiaty, gotuje w rytmie sezonu, jeździ rowerem, unika nadmiaru.

Data premiery:16-10-2019
Liczba stron: 224
Wydawca: Buchmann
Autor: Sylwia Majcher
Format: 142 x 202
ISBN: 978-83-280-7145-2
Kategoria Wydawcy: Poradniki: Inne
Typ okładki: miękka ze skrzydełka


Ta tabelka, to coś dla mnie i każdej innej blogerki kosmetycznej. Tu w książce tabelka jest mała, warto sobie ją przygotować i wydrukować na papierze A4.


Każdy zaczynający się rozdział to nowa pora roku i nowe wyzwania :) Dla mnie niektóre wyzwania są oczywiste i się do nich chyba od zawsze stosuje. Kilka nowych wyzwań, chyba wdrożę w życie. Fajnie, też że znajdują się tu proste przepisy, wskazówki, porady i interesujące wywiady. Nie jest to nudna książka oj nie, przyjemnie się ją czyta za sprawą też kolorowych grafik, rysunków, tabelek.


Niedawno skorzystałam też z gotowej przed świątecznej takiej tabeli, gdzie mamy w niej gotowe punkty co po kolei zrobić, by zdążyć ze wszystkim do Świąt. Tydzień po tygodniu zaplanowane są tak dni, że dla zabieganych i pracujących da się wszystko wygospodarować. 


Z takim Ekoplanerem spotkałam się pierwszy raz. Do książki będę powracać jak tylko będzie się zaczynała nowa pora roku. Fajnie ją czytać także z dzieciakami, by od małego przyzwyczajać najmłodszych jak segregować śmieci, jak ważny jest ruch i akacja 5000 kroków dziennie, jak nie marnować jedzenia, wymieniać się niepotrzebnymi rzeczami i wiele, wiele innych przykładów jak wykorzystywać coś, a nie marnować. 



Lubicie tako eko poradniki?



pozdrawiam,

Donna

19 komentarzy:

  1. wow! Zapowiada się rewelacyjnie! Nie mam obsesji na zero waste ale jeśli mogę, potrafię, dbam o środowisko i siebie w stopniu jakim mogę :)Takie przypominajki, sugestie na pewno się przydadzą! Zapisuję na wish listę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio zaczęłam wdrażać w życie zero waste, dlatego ta książka musi się u mnie koniecznie znaleźć!

    OdpowiedzUsuń
  3. Myslę, że sobie zamówię tę książkę - jak bym miała pod ręką pomysły na ponowne wykorzystanie róznych rzeczy to z pewnością robiła bym to częściej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna książka! Ja niczego nie marnuję i uczę tej sztuki swoich bliskich :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W środku ta książka fajnie wygląda, tak przejrzyscie w niej jest :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jestem jakimś ekomaniakiem, ale przeczytałabym chętnie i może nawet wprowadziła jakieś dwa czy trzy nowe nawyki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo zaciekawiła mnie ta książka, zarówno wizualnie, jak i pod względem jej treści.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oo muszę przeczytać,coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę miec tą książkę. TO ważne żeby nie marnować, a niestety u mnie z tym kiepsko. Trzeba coś zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tema jest ostatnio bardzo popularny i dobrze, niestety marnujemy zbyt dużo wszystkiego, aa jedzenie jest chyba na pierwszym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak dużo się mówi o ochronie środowiska, a tak mało się robi...Powinniśmy zacząć od siebie i wtedy taka książka będzie jak znalazł!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ideologi less waste jest mi bliska - dlatego pewnie i po tę książkę w końcu sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Powinnam przeczytać tę książkę. Staram się ostatnio marnować jak najmniej. Chyba wychodzi mi to całkiem dobrze. Jednak pewnie mogłabym to wszystko ulepszyć.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajna książka. W ogóle całą idea zero watse jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
  15. Powiem Ci że zaciekawiłaś mnie tą książką i chętnie ją kupię

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie do końca wychodzi mi kompletne zero waste, ale staram się i z każdym miesiącem jest lepiej :) już nie produkuję tylu śmieci, zrezygnowałam praktycznie kompletnie z plastiku, ale wciąż jest sporo do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  17. nie lubię poradników, ale ten by mi się przydał, bo są tam naprawdę ciekawe pomysły :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...