24 paź 2018

Program dla nastolatek Dove Self-Esteem - budowanie pozytywnej samooceny.

Witam,


Dziś chciałabym poruszyć bardzo ważny temat dla nastolatek. Razem z marką Dove powstał pewien program, który od tego roku ruszył też w Polsce - to Program Dove Self-Esteem, który wspiera nastolatki i mówi o budowaniu pozytywnej samooceny i przywrócenie pewności siebie i wiary we własne możliwości. Ja sama nie tak dawno byłam nastolatką (no dobra kilkanaście lat temu), ale doskonale pamiętam ten okres mojego życia. Wtedy też były inne czasy, ale od tamtego okresu jak i do dziś tak samo nastolatki są mało pewne siebie, nie mają wysokiej samooceny, boją się oceny innych, są nieśmiałe, przy krytyce wycofują się, zamykają w sobie, skrywają, ale też dążą do bycia idealną, piękną - nie są sobą. Dlatego dzięki Dove super, że są takie działania i możemy wspierać nastolatki w tym trudnym dla nich okresie dojrzewania. Zapraszam Was kochani na dzisiejszy wpis i przedstawienie na czym polega Program Dove Self-Esteem.

źródło:internet

Na początek kilka istotnych faktów i liczb, bo to ważne by zaznajomić się z tym trudnym tematem.

59% dziewczynek na świecie nie ma wysokiej samooceny! W Polsce ten odsetek dochodzi aż do 81% nastolatek, które w wyniku niskiego poczucia własnej wartości nie są w pełni realizować swojego potencjału. Odpowiedzią na ten problem jest programDove Self-Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny”. To pierwsza polska edycja światowego projektu realizowanego przez markę Dove nieprzerwanie od 2004 roku. Do tej pory program dotarł do ponad 20 milionów młodych osób w 139 krajach, a w 2018 roku także do Polski, gdzie został objęty honorowym Patronatem Rzecznika Praw Dziecka.

Kształtowanie poczucia własnej wartości to długotrwały proces na który wpływ ma wiele czynników. Tymczasem jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki Dove 53% dziewczynek na całym świecie przyznaje, że czuje presję bycia piękną. Presję, która z jednej strony kreowana jest przez media, promujące wyidealizowane standardy piękna, z drugiej potęgowana przez media społecznościowe, które zwiększają presję atrakcyjnego wyglądu, zgodnego z aktualnymi trendami.

Niska samoocena – poważny problem! 

Niestety nierealne kanony piękna i wszechobecna presja sprawiają, że nastolatki mają nie tylko niską samoocenę, ale brak im również pewności siebie, a stąd już tylko krok do braku wiary we własne możliwości i zaprzepaszczenia osobistego potencjału. Niska samoocena niesie również konsekwencje na poziomie osobistym, relacji międzyludzkich i społecznych. 
W Polsce aż 83% dziewcząt pozbawionych pewności siebie nie angażuje się społecznie – wycofują się z życia rodzinnego, ograniczają kontakty z przyjaciółmi, ponieważ nie czują się pewnie.
78% respondentek z niską samooceną przyznało, że cierpi na zaburzenia odżywiania lub w inny sposób naraża swoje zdrowie. Niestety przykrych konsekwencji jest znacznie więcej i rzutują one na całe życie. Jak pokazują wyniki badania Dove blisko 90% nastolatek w życiu dorosłym nie będzie wystarczająco pewnych siebie, aby odważnie wyrażać swoje zdanie i asertywnie bronić podjętych decyzji. Z kolei 17% kobiet twierdzi, że nie pójdzie na rozmowę o pracę, a 8% nie idzie do pracy, kiedy czuje się brzydka. 

Dlatego projekt „Dove Self-Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny” ma szansę realnie wpłynąć na życie wielu nastolatków. Jak podkreśla Ewelina Gajewska – brand Manager marki Dove - Naszym celem jest wspieranie dzieci i młodzieży w budowaniu pozytywnej samooceny oraz przekonania o własnej wartości – rozumianej jako pewność siebie i swoich umiejętności. 

źródło:internet

„Dove Self-Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny”
 
W Polsce projekt będzie realizowany pod honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka w oparciu o bezpłatne materiały szkoleniowe takie jak lekcje warsztatowe dedykowane uczniom oraz szkolenia edukacyjne skierowane do nauczycieli, realizowane przez Eksperta Programu Marię Rotkiel - psycholog, terapeutkę rodzinną, trenerkę rozwoju osobistego. Program odpowiada na jedne z największych problemów polskich nastolatków, którymi są: 
- zaniżona samoocena, 
- brak pewności siebie, 
- brak poczucia własnej wartości, które wynikają z porównywania się do nieosiągalnego i nierealistycznego ideału piękna – wspomina psycholog. 

Dzięki współpracy z ekspertami i pracownikami akademickimi, wszystkie szkoły, które wezmą udział w Programie będą mogły korzystać nieodpłatnie z atrakcyjnych materiałów edukacyjnych, pomagających w budowaniu pewności siebie oraz w kreowaniu pozytywnego obrazu swojego ciała wśród młodzieży. Projekt Dove Self-Esteem kierowany jest do nauczycieli i uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych, a udział w nim potwierdzony zostanie certyfikatem.

W ten sposób marka Dove pragnie wpłynąć na rozwój indywidualnego potencjału każdego młodego człowieka, pomóc w odnalezieniu pewności siebie, zwalczyć lęk i niską samoocenę wśród dzieci i młodzieży. Dzięki misji Self-esteem, Marka Dove zarówno przed najmłodszymi jak i nauczycielami otwiera szereg możliwości edukacyjnych wpływających zarówno na relację między rówieśnikami jak i wyniki w nauce.
źródło:internet

Dziewczęta, piękno i pewność siebie - polska edycja globalnego badania 

Az 81% dziewcząt w Polsce nie ma wysokiej samooceny, a to właśnie pewność siebie ma bezpośredni wpływ na dziewczyny i wykorzystanie przez nich w pełni swojego potencjału, z konsekwencjami na poziomie osobistym, relacji międzyludzkich i społecznym. 

Kiedy dziewczęta nie czują się dobrze we własnym ciele – 8 na 10 z nich nie angażuje się społecznie, a aż 78% cierpi na zaburzenia odżywiania lub w inny sposób naraża swoje zdrowie. 9 na 10 z nich nie będzie w przyszłości asertywne i nie będzie umiało obronić swoich decyzji.

Dziewczęta kładą duży nacisk na znaczenie piękna w życiu, co sprawia, ze brak pozytywnej samooceny i pewności siebie jest znaczącym problemem. Badanie pokazuje również wzrost świadomości dziewcząt na temat roli, jaka media i media społecznościowe odgrywają w kształtowaniu norm piękna. 

57 % dziewcząt otrzymuje więcej komplementów/komentarzy na temat tego, jak wyglądają, niż na temat ich wysiłków, dokonań i zasług. Ten sam procent uważa, ze w dzisiejszym społeczeństwie kluczowe jest spełnienie pewnych standardów urody. 

4 na 10 z nich uważa, ze media społecznościowe zwiększają presje, aby ludzie wyglądali w określony sposób i aż 7 na 10 uważa, ze media i reklama wyznaczają nierealistyczne standardy piękna, których większość nigdy nie osiągnie.

Wszystkie aktywności związane z kampanią społeczną marki Dove będzie można śledzić na stronie: Dove

A Czy Ty pamiętasz swój okres bycia nastolatką - jaka była Twoja pewność siebie, lubiłaś swoje ciało, akceptowałaś swój wygląd, miałaś swoje zdanie, angażowałaś się w życie społeczne? A może masz rodzeństwo teraz w tym wieku lub swoje dzieci - jak im pomagasz?




pozdrawiam,

Donna

10 komentarzy:

  1. Uważam, że świetny pomysł z tym programem dla nastolatek :)
    https://agarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialna inicjatywa a jaka potrzebna w dzisiejszych czasach gdy "wyidealizowane" sylwetki celebrytów robią pranie mózgu młodym kobietom, jestem za takim projektem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, telewizja czy prasa potrafią nieraz nieźle namącić w głowach tymi pięknymi sylwetkami, co w rzeczywistości mija się to z prawdą.

      Usuń
  3. Świetny pomysł. Taki program może pomóc nastolatkom. ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowita inicjatywa. Mam nadzieję, że wiele dziewczyn będzie mogło z niej skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam taką nadzieje :) bo to piękna inicjatywa, fajnie też, że ktoś podjął się tego projektu :)

      Usuń
  5. fajna inicjatywa, oby jak najwięcej takich

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby :) bo nie tylko nastolatki potrzebują pomocy i wsparcia :)

      Usuń

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...