15 mar 2023

XI JINPING najpotężniejszy człowiek świata i jego imperium. Wyd. W.A.B.

Witam,



A może dziś coś z innej kategorii co zazwyczaj czytam? Bardzo zaciekawiła mnie ta lektura, choć może to do końca nie moje klimaty, jednak dobrze było się na niej skupić. Poznałam kilka faktów o których wcześniej nie wiedziałam, np. to że w 2005r. 400tys Chińczyków umarło z powodu zanieczyszczenia powietrza.


Książka ta to jeszcze lutowa premiera jaka miała miejsce w Wydawnictwie W.A.B zatytułowana:

Autorzy: Stefan Aust i Adrian Geiges przedstawiają błyskotliwą analizę władzy i kultu jednostki. Biorą pod lupę znakomicie wyreżyserowany obraz polityka, który chce nadać swoim autokrtatycznym rządom oblicze kosmopolityczne i uchodzi mu to na sucho.

Jeśli chcesz zrozumieć Chiny, musisz poznać XI JINPINGA.

Współczesna Chińska Republika Ludowa zawdzięcza swój sukces gospodarczy i polityczny systemowi głęboko sprzecznemu, a stojący na jej czele XI Jimping dzierży w rękach niepodzielną władzę. Ale nie wygląda na dyktatura, a Chiny nie wyglądają na dyktaturę.

Autorzy nie tylko śledzą karierę XI Jimpings, lecz także analizują chińską politykę ostatnich dziesięcioleci.



Kto już czytał tą lekturę, czy np. odwiedził już Chiny? Jestem ciekawa.


pozdrawiam,
Donna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...