16 sie 2022

Na tropie Vermeera - wyd. Znak Horyzont.

Witam,



Czytanie różnych gatunków literackich na wakacjach ostatnio u mnie to coś nowego. Moja domowa biblioteczka pod tym względem jest naprawdę różnorodna. Na rynku wydawniczym jest tyle nowości, że nie starcza czasu, aby to wszystko móc przeczytać. Książka "Na tropie Vermeera" z wydawnictwa Znak Horyzont swoją premierę miała już 13 lipca 2022. Słyszałam, że to idealna lektura właśnie na lato, więc i ja postanowiłam ją przeczytać. Może nie jest to typ książki dla każdego, ja także nie wiedziałam co mogę się po niej spodziewać i czy odnajdę się w tej historii, ale dałam szansę i w czasie letnich wieczorów ta książka była ze mną. 


Co charakteryzuje obrazy Vermeera? Ograniczona paleta kolorów. Piękne tkaniny, obicia, faktury. Mapy i okna. Perły. Postaci kobiet. Ale przede wszystkim – są praktycznie niemożliwe do podrobienia.

A jednak kiedy na świecie szaleje wojna, mieszczącą się w Berlinie pracownię malarską odwiedza oficer SS. Ma dla właściciela zlecenie z gatunku niewykonalnych – skopiować Alegorię malarstwa Vermeera. Jacob Wolf, fałszerz i Żyd z pochodzenia, znajduje się w sytuacji bez wyjścia.

Sprawa obrazu wraca pięćdziesiąt lat później. Z Lucasem Allardem, paryskim dziennikarzem, kontaktuje się były więzień obozu koncentracyjnego. Jeśli wierzyć jego słowom, Wolf sporządził nie jedną, lecz dwie kopie arcydzieła. Tylko co w takim razie stało się z oryginałem?

Jednocześnie profesor Sorbony Maxime Oiseau otrzymuje od tajemniczego kolekcjonera zadanie odnalezienia oryginału. W śledztwo wciąga swoją doktorantkę, ale im więcej odkrywają i im dalej podążają tropami Vermeera, tym bardziej zaczyna interesować ich inna zagadka: kim jest ich zleceniodawca?



 Kto już czytał i jak wrażenia?




pozdrawiam,
Donna

2 komentarze:

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...