23 paź 2016

Rafinowany olej kokosowy.

Witam,



O oleju kokosowym było chyba na każdym blogu - no może na większości. Włosomaniaczki aż tuptały nóżkami, jaki jest cudowny dla włosów. Wiem, to po sobie bo mi też dużo pomógł. Ale olej kokosowy wykorzystuje też się w kuchni. O nim jeszcze niewiele wiemy i tak w większości domów, zwłaszcza na wsi jest on nie znany, bo to takie 'nowoczesne' Żyjemy w czasach kiedy wszystko się zmienia, nawet nawyki żywieniowe. Kiedyś smalec był uznawany tylko do smażenia i nikt nigdy nie chorował. Teraz przereklamowane margaryny kuszące swymi nazwami i kolorowymi opakowaniami. Ileż to widzimy reklam telewizyjnych, a w nich uśmiechnięte rodziny, chrupiące pieczywo i margaryna, masło (??!!) Czemu nikt nie reklamuje czegoś zdrowego! Tak naprawdę nie doceniamy tego co jest najzdrowsze dla Naszego zdrowia - a mianowicie olej kokosowy, który nadaje się idealnie do smażenia. W mojej kuchni znaleźć można owy rafinowany olej kokosowy.


Stosowanie oleju kokosowego rafinowanego:
Olej kokosowy rafinowany nadaje się do smażenia.
- ja smażę na nim cebulkę, warzywa, naleśniki, jajecznicę wszystko na co mam ochotę. Wykluczyłam całkiem inne oleje ala słonecznikowe, margaryny itp. Wiem, że każdy alarmuje, żeby unikać jedzenia smażonego - ale tego i tak nie unikniemy... jak mamy smażyć to smażmy na czymś zdrowym :) 


Właściwości oleju kokosowego rafinowanego:
"Olej kokosowy rafinowany poddany jest obróbce termicznej, w wyniku której traci on charakterystyczny smak i zapach kokosa. Dlatego olej kokosowy rafinowany świetnie sprawdzi się u osób, które nie lubią zapachu kokosa, a jednocześnie - cenią sobie wartość odżywczą tego produktu.
Olej kokosowy często określany jest mianem najzdrowszego oleju na świecie. To bogactwo niezwykle cennych kwasów tłuszczowych, witamin, minerałów, żelaza i magnezu. Olej kokosowy wykazuje silne działanie przeciwgrzybicze, przeciwwirusowe i antybakteryjne. Dietetycy zalecają spożywać olej kokosowy osobom stosującym terapię odchudzającą. Okazuje się, że olej kokosowy przyspiesza metabolizm i wspomaga odchudzanie. Ponadto - olej kokosowy obniża cholesterol i pomaga zapobiegać chorobom serca. Olej kokosowy rafinowany to świetnie sprawdza się w kuchni - nadaje się do smażenia i pieczenia. To również znacznie zdrowsza alternatywa dla klasycznego masła. 


Moja opinia:
Po same brzegi dostajemy olej kokosowy ViVio w słoiku. Musiałam to pokazać jak go było dużo po odkręceniu zakrętki. Olej jest w formie zastygniętej stałej. Zależy w jakiej temperaturze jest przechowywany. Jest to rafinowany olej, więc nie czujemy w nim zapachu kokosa. Jest to zapach taki neutralny, bezzapachowy. Nie ma co się więc martwić, że potrawy przejdą kokosem. 



Zastępuje on wszystkie tłuszcze do smażenia. Smak potraw jest lepszy niż smażenie na margarynie itp. Zastępuje też masło. Kiedy jakiś czas temu zastąpiłam produkty do smażenia olejem kokosowym w kuchni, to teraz nie powrócę już do żadnych margaryn (chociaż i tak wcześniej mało co je jadłam, wybierałam i tak masło)


O oleju wyczytałam też, że można dodawać go też do shake’ów - próbowałyście takich przepisów?


Używacie oleju kokosowego do smażenia?



pozdrawiam,

Donna



6 komentarzy:

  1. wiem, że używanie oleju kokosowego w kuchni jest zdrowsze niż oleju rzepakowego czy innego, muszę go w końcu kupić, po za tym przyda się też jako produkt kosmetyczny

    OdpowiedzUsuń
  2. ja często stosuję go w kuchni, zazwyczaj do babeczek czy jajecznicy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze używałam tylko na skórę, ale mój chłopak przekonał mnie do niego w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzadko kiedy sięgam po niego w kuchni. Zazwyczaj wykorzystuję w celach kosmetycznych.

    OdpowiedzUsuń
  5. smażę na oleju kokosowym od kilku miesięcy i jest niezastąpiony :)

    Pozdrawiam,
    MARLENAILS

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...