17 sie 2018

Regały dla ekologicznych sklepów. Jak zaprojektować wnętrze, by zdrowe produkty dobrze się sprzedawały.

Witam,


Niedawno zrobiłam sobie spokojny maraton po sklepach w moim rodzinnym mieście. Odwiedzałam m.in sklepy ze zdrową żywnością, małe piekarnie oraz sklepiki które gdzieś się jeszcze trzymają na rynku, gdzie towar podają i kasują panie za ladą. Wiecie co? Te małe sklepik mają swój urok, kojarzą one mi się z dzieciństwem. Jednak dziś wolę, lubię i wybieram jak sklep jest jednak samoobsługowy. Lubię pooglądać towar zanim go kupię, przeczytać skład, sprawdzić datę ważności. Taki ze mnie konsument, który nie lubi kupować kota w worku. Doszłam do wniosku, że u mnie w mieście jest mało sklepów samoobsługowych, gdzie towar jest ładnie wyeksponowany na ładnych regałach. Najbardziej brakuje mi tych sklepów ze zdrową żywnością, fit, eko, czy bez laktozy, glutenu. Owszem są jakieś 'zdrowe' działy w normalnych sklepach spożywczych, ale te regały są szare, mało widoczne, gdzieś z boku gdzie konsument na pierwszy rzut oka ich nie widzi. Pracując kiedyś w sklepie w branży całkiem innej niż spożywcza pomagałam zawsze koleżance przy zaprezentowaniu i zrobieniu wystawy na manekinach. Towar musiał być ładnie pokazany, by mógł przyciągać klientów i zwrócić uwagę przechodniów. Reklama w dzisiejszych czasach jest tak ważna, że bez tego ani rusz.

Jak więc zaprojektować wnętrze, dobrać regały dla ekologicznych sklepów, by zdrowe produkty dobrze się sprzedawały? 
To temat dzisiejszego wpisu na który serdecznie Was kochani zapraszam.


Regały niby nic skomplikowanego, a jednak. To one robią pierwsze wrażenie, gdy wchodzimy do danego sklepu i to one witają nas na dzień dobry - czy kupimy coś w tym sklepie czy nie. Jak są zaaranżowane, jak są umieszczone, jaką mają kolorystykę itp. Mi podobają się takie, gdzie towar jest poukładany tak, aby przyciągał mój wzrok. Propozycja regałów zaprezentowane na zdjęciach na produkty ekologiczne, zdrowe, fit są świetnie zaprojektowane. Proste, przemyślane, funkcjonalne. Myślę, że w czasach w których przyszło Nam żyć, coraz częściej i coraz więcej spotykać będziemy takie typowe ekologiczne sklepy, sklepiki ze zdrową żywnością, która przebija żywność nafaszerowaną chemią, bo konsumenci są coraz bardziej świadomi co chcą kupować i jak się odżywiać.
Sklep musi być tak zaprojektowany, aby miał przestrzeń dla klientów, łatwy dostęp do produktów i był funkcjonalny. Meble to nie wszystko, bo wspomniana wyżej przeze mnie zdrowa żywność wymaga szczególnej opieki i oprawy - jak lady chłodnicze, specjalne stojaki wolnostojące najlepiej w jednym stonowanym kolorze pasującym do całej reszty wystroju wnętrz. To wszystko składa się na całość, aby sklep mógł dobrze funkcjonować i był przyjazny dla klientów.


Gdybym ja miała dziś zaprojektować taki wystrój i miała taki sklep na pewno bym skorzystała z fachowej pomocy specjalistów, którzy zajmują się tym na co dzień od 25 lat. Znalazłam ekipę z firmy abm która zajmuje się właśnie takimi regałami. Więcej szczegółów bezpośrednio po linkiem:
Ekipa ta to doradcy z działu handlowego, którzy pomagają wybrać odpowiedni asortyment, projektanci, którzy przygotowują aranżację i wizualizację, a fachowcy od montażu szybko i sprawnie zamontują wybrane meble.


Lubicie robić zakupy w takich sklepach, gdzie towar jest ładnie poukładany, na bieżąco uzupełniany, a atmosfera panująca w sklepie jest przyjazna? A może ktoś z Was posiada sklep ekologiczny i myśli o zmianie aranżacji?




pozdrawiam,

Donna

4 komentarze:

  1. Wnętrze sklepów ma olbrzymie znaczenie, tak samo jak sposób układania towarów i zapach oraz czystość jakie panują w sklepie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak, zapach i czystość przede wszystkim odgrywa wielką rolę :)

      Usuń
  2. do sklepów z fajnym wnętrzem i dostosowanymi do niego regałami aż chce się wchodzić.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...