14 sty 2024

Po prostu wino. Przyjazny przewodnik po świecie win. Aldo Sohn, wyd. Buchmann.

Witam,


Hej, czy są tu smakosze wina? Jeśli tak, to dziś polecajka książkowa z wydawnictwa Buchmann i przyjazny przewodnik po świecie win, autorstwa Aldo Sohn oraz Christine Muhlke.


Książka ma w sobie wiele cenny wiadomości, rad, wskazówek i ciekawostek dotyczących wina. Fajnie, że właśnie ta pozycja książkowa znalazła się w mojej domowej biblioteczce i mogłam dowiedzieć się jeszcze więcej o winie o którym sama nawet nie wiedziałam, że można tyle pisać i pisać o tym trunku: ile jest odmian, smaków, kolorów, jak podawać, na co zwracać uwagę itp. temat naprawdę dość mocno interesujący. Dawniej ucząc się w szkole i mając wykład o winach, poznałam ten temat tylko powierzchownie - teraz moja wiedza zdobyła szerszy punkt widzenia i lepszy warsztat pod względem treści.

Książka jest też przejrzyście napisana, prostym i zrozumiałym językiem. Nawet można stwierdzić, że jest kolorowa, bo dużo w niej kolorowych tekstów/tabelek i map. Jest ona w grubej i eleganckiej oprawie, przez co może być podarowana np. na prezent.


Poznaj najpopularniejsze odmiany win i regiony, w których są produkowane. Dowiedz się, jak smakować wino, jak poszerzać swoją wiedzę i rozwijać podniebienie, budując "bibliotekę smaków", w jakich sytuacjach nie ma sensu wydawać na wino majątku, a kiedy warto zaszaleć.

PO PROSTU WINO
To także doskonała ściągawka z dobrymi rocznikami, praktyczny poradnik, który podpowie jak przechowywać wino, jak i z czym je serwować, w jaki sposób radzić sobie z problemami (smak korka?, mysi aromat?), a śmiałkowie znajdą tu nawet instrukcję otwierania butelki szampana szablą!

Dzięki klarownym wskazówką, każdy będzie mógł wyruszyć na wyprawę do świata win bez obaw, z ciekawością i entuzjazmem.

Data premiery: 08-11-2023
Liczba stron: 272
Wydawca: Buchmann
Autor: Aldo Sohm
Format: 190 x 235 mm
ISBN: 978-83-8319-383-0


A Wy kochani jakie wino lubicie degustować najbardziej?
Ja najwięcej win poznaje z Francji, dawniej też byłam bardziej smakoszem wina czerwonego półsłodkiego, ze względu, że wino czerwone dobre jest na serce i krążenie, a u mnie na zimne stopy w lecie, miałam nieraz zalecenia, żeby pić sobie kilka łyków owego dobrego czerwonego wina. Obecnie natomiast mi się pozmieniało i lubię gustować w winie białym i nie za słodkim, bo jest ono zalecane znów w diecie śródziemnomorskiej. Lubię zatem skosztować okazjonalnie lampkę dobrego wina. Co innego kiedy jestem za granicą najczęściej we Francji, tam wino jest na porządku dziennym i codziennie podawane jest do obiadu, czy kolacji. To dla francuzów coś normalnego jak i dla osób mieszkających w regionach śródziemnomorskich. Tam trunek jest degustowany, pity z rozkoszą, smakowany, podawany w małych ilościach, aby podawany do posiłku podkreślał walory smakowe i wpływał na właściwości zdrowotne.  

Wpis przy współpracy reklamowej z wydawnictwem Buchmann.

Jakie ostatnio piliście wino?


pozdrawiam,
Donna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...