19 gru 2019

Ciasta i desery. Gotowanie krok po kroku. Wyd. RM.

Witam,



Święta coraz bliżej, w większości domów unosi się zapach pieczonych pierniczków, ciast, ciasteczek i słodkich wypieków. Ja odnajduję się w kuchni i coś tam upichcić potrafię z potraw, ale jeśli chodzi o pieczenie słodkości, tu już nie wychylam się na przód, bo rzadko coś mi wychodzi smacznego. Nie potrafię piec np. jak moja siostra pysznego mazurka, sernika czy keksa. Nieraz ją podglądałam w 'akcji' i niby to nie takie trudne, ale sama się nie odważyłam jeszcze na świąteczne wypieki. W tym roku, postanowiłam to zmienić i również zaskoczyć, na początek czymś prostym. Pomogła mi w tym przecudowna książka Ciasta i desery krok po kroku z wydawnictwa RM, która kryje w sobie podstawowe proste i nieco te trudniejsze przepisy na pyszne ciasta i desery. Jest pięknie wydana, opisana i łatwo można się w niej odnaleźć. Oprócz tej książki, z wydawnictwa poznałam też dwie inne pozycje, już z innych kategorii tematycznej, ale o nich już niedługo.


Autor: Marianne Magnier-Moreno
Liczba stron: 192
Format: 192x238 mm
Oprawa: miękka 
ISBN: 978-83-7773-440-7
Wydawnictwo: RM
Rok wydania: 2015 
Kochani, książka jest genialna. Jeszcze tak prostej książki na przepisy ciast, deserów, kremów, mas nie miałam. Tu każdy przepis posiada zdjęcia składników, co ile w danym przepisie trzeba użyć. Pokazane są miarki, proporcje - no naprawdę super! Dla początkujących osób takich jak ja, lepszej książki nie spotkałam. Jest tego tak mnóstwo, że klika wybranych przepisów zaprezentuję poniżej - mniej więcej taki zarys, co kryje książka w środku. Uważam, że każda Pani domu taką książkę powinna mieć, lub podarować ją jako prezent dla kogoś, kto dopiero wkracza w świat pichcenia i pieczenia. Początki mogą wydawać się trudne, ale z czasem ciasta będą wychodzić smaczne i udane.



A jak Wasze pieczenie ciast na Święta? 
Co roku pieczecie sprawdzone ciasta, czy lubicie eksperymentować i poznawać coś nowego?



pozdrawiam,

Donna

15 komentarzy:

  1. O proszę wreszcie znalazłam książkę dla siebie, dawno nie widziałam tak fajnie wydanej książki, muszę zamówić sobie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja piec raczej potrafię, mam to po mamie-cukierniku, ale rzadko to teraz robię, bo wyeliminowałam cukier i słodycze. Ale jako dziecko i nastolatka robiłam to często :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to Ci zazdroszczę Iwonko :) moja mama tez umie piec, ale talentu po niej ja nie mam :D

      Usuń
  3. Kocham piec różne słodkości, także to propozycja dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam desery, ale ograniczam słodkie :D

      Usuń
  5. Bardzo ładne wydanie! Uwielbiam wypieki!

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda na prawdę super zaciekawiła mnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi ta książka też bradzo się spodobała :)

      Usuń
  7. Ja jestem mistrzynią w pieczeniu sernika na święta - co roku piekę i co roku mi wychodzi. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ale Ci zazdroszczę :) uwielbiam serniczek mniam :)

      Usuń
  8. Swego czasu wręcz kolekcjonowałam kolorowe książki z przepisami na desery, miałam ich kilka tuzinów :P Przydatne a do tego miło popatrzeć na piekne zdjęcia z nadzieją, że efekt końcowy przepisu będzie się pokrywał z tym w książce :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...