22 wrz 2017

Daj komuś palec, a weźmie całą rękę...

Witam,



Wpis trochę chaotyczny, ale od kilku tygodni chodzę cały czas jak bomba, która zaraz ma wybuchnąć...

Blogosfera rozwija się jak grzyby po deszczu, powstaje multum nowych blogów, trwa wyścig szczurów, konkurencja, zazdrość. Jako blogerka z długistażem nie jedno już przeszłam, widziałam, słyszałam, czytałam. Nie brakowało afer. Były są i będą też miłe zjazdy, zloty, eventy, spotkania, warsztaty, szkolenia. To daje zawsze skrzydła i nową energię do działania i pisania. Nowe przyjaźnie, nowe znajomości.
ps. myślę nad zorganizowaniem spotkania blogerek u siebie, czyli ja jako organizatorka co Wy na to? :)

Ja swojego bloga specjalnie nie ukrywam, ale trzymam dystans. Miałam już nie jedną nauczkę, że nie warto mówić czym się zajmuję - bo znajdą się tacy co wyśmieją, skrytykują, pozazdroszczą, a nawet bezczelnie powiedzą co wolno, a co nie wolno mi pisać, tak jak jedna kobieta, Pani G. wtrąciła się, kiedy to na blogu wspomniałam, że jestem zmęczona. Pamiętacie? 

Wśród rodziny nie chwalę się na prawo i lewo. Owszem ktoś, coś już widział tzn. 'moje pudła z zapasami' i jak zobaczył jego pierwsza reakcja - sprzedaj to!!! daj mi coś!!! 
szok, ale nie o tym chciałam...

Kończąc myśl: wśród rodziny nie chwalę się na prawo i lewo... ...jednak stało się inaczej, bo zostałam namierzona, co średnio mi się podoba, bo każdy mój ruch teraz w sieci jest śledzony co upubliczniam czy to na ig, fb, a blog to wiem, że jest czytany non stop. Ba! nie chce nikomu zaszkodzić i nie jest to proste dla mnie, ale niestety muszę to napisać, bo nie chce aby ktoś pomyślał, czy to z firmy z którymi współpracuje, czy inne koleżanki-blogerki, z którymi się znam w realu czy wirtualnie, że założyłam drugi blog, czy podszywam się pod kogoś. 
Tyle się pisze nie kopiuj! 
Swoją drogą ja nadal mam zakładkę "perełki", która jest ukryta, ale ponownie ją muszę znów dać na światło dzienne - w którym znalazła się nowa perełka kopiując w 90% tytuł  mojego bloga. 
Tak jak pisze, nie jest to dla mnie proste, tym bardziej, że jest to ktoś teraz z rodziny, osoba, której dałam tylko wskazówkę: wymyśl nazwę i nick i osobny e-mail najlepiej 
(wymyśl, a nie skopiuj) i podpisuj zdjęcia, bo kradną na konkursy...
no to masz! dałam palec, wzięli rękę ;/ i sami ukradli ;/


 źródło: internet

Naprawdę roz
mawiałam i z siostrą i z mamą i z przyjacielem pokazując moją nazwę jak i nazwę skopiowaną - jak oni to widzą, jak to odczuwają, ich pierwsza reakcja była ta sama 'przecież to kopia', 'to plagiat', 'co Ty założyłaś drugi blog o takim samym tytule?' - takie były ich słowa.

Nikt przecież nie chce, mieć identycznych nazw, choć blogosfera, to co drugi blog:
kosmetyczny świat Asi,
kosmetyczny świat Srasi,
kosmetyczny świat Bolka 
itd.itp.

..dlatego ja zakładając blog 5 i pół roku temu wymyśliłam nazwę niekojarzącą się z kosmetykami... a teraz okazało się, że mam klona :) świetnie :/ Oczywiście mogę być tą złą, tą niedobrą, ale z pewnością każda blogerka też by tak zareagowała jak ja.  Bo mi np. nie jest do śmiechu i cieszenie się i przyklaskiwanie, o jak super założyłaś bloga, o jak fajnie, o a może chcesz namiary na współprace? mam super kontakty.. Nie! - nikt się nie cieszy jak widzi kradzież ze swojego bloga i ze swojej pracy. Bo jak to inaczej nazwać jak nie kradzież pomysłu

pasje..zainteresowania...czas wolny? 
hobby..zainteresowania..czas wolny?

Na początku było tak:

 Teraz jest tak:
Nie przyjmuję tłumaczeń, przeprosin - wpisu nie kasuje! 
to jest po po prostu kolejna przestroga dla innych, którzy chcą coś w przyszłości znów skopiować z goldony. Ja nie po to prowadzę blog systematycznie, działam w sieci, poświęcam temu mnóstwo czasu i pracy, żeby ktoś przyszedł i skopiował moją nazwę i mój pomysł od tak sobie...





pozdrawiam,

Donna

11 komentarzy:

  1. O rany - nieciekawa sytuacja. Mnie tytuł Twojego bloga kojarzy się tylko.. z Twoim blogiem :) pamiętam jak nie tak dawno widziałam bloga- rudej zakątek :D ale szybko zniknął :) a na spotkanie do Ciebie chętnie się wybiorę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ręce już opadają :/ nie wiem czy ktoś myśli, że nie wyjdzie to na jaw, albo nie widzi w tym problemu? Nikt nie chce, aby ktoś przywłaszczył sobie jego pracę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no tak nieciekawa sytuacja, ktoś się napracuje, a ktoś wykorzysta :/

      Usuń
  3. No cała prawda mieści się w Twoim tytule... ehhh

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. od razu taki tytuł miałam w głowie, jak to zobaczyłam na własne oczy

      Usuń
  4. Przykre to niestety, tym bardziej, że to ktoś bliski.
    Co do spotkania, to bardzo dobry pomysł. Jakby coś to pomogę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To było trudne dla mnie, ale niestety musiałam napisać, myślę że każdy tak by zareagował :) nie mogę siedzieć cicho jeśli widzę kopię. Dziękuję za pomoc dot. spotkania, w głowie siedzi pomysł od dawna, nie wiem czy się sprawdzę w tej roli, ale może nie będzie tak źle :)

      Usuń
  5. rzeczywiście, ludzie as co raz, mniej kreatywni, wiesz , że jest program telewizyjny Babski Kącik, który jest znacznie młodszy od mojego bloga... :P ja sie niczym nie przejmuję. luzie sa różny. też ostałam na fb i na maila wiadomości od chorych psychicznie dziewczyn z żądaniem kosmetyków bo ja ma na pewno ich dużo a i tak nie są mi potrzebne. to żałosne zachowanie się naprawdę zdarza. rozdaję bardzo dużo ale rodzinie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też nieźle :P Program tv. hm nie słyszałam. Ja bym się też nie przejęła, ale jak dałam wskazówki, było wszystko ładnie, fajnie - po czym widzę kopię to już nie jest to miłe ;/ ale tak jak piszesz ludzie są coraz mniej kreatywni i wszystko by chcieli na tacy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niektórym ludziom naprawdę brakuje wstydu i kreatywności:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...