24 wrz 2019

Sztuka prostego życia - 100 wskazówek jak osiągnąć szczęście i spokój. Buddyjski mistrz zen, Shunmyo Masuno.

Witam,



Kilka dni temu - 18 września miała miejsce premiera książki (poradnika) „Jak mniej myśleć” – „Sztuka prostego życia”

Wystarczy wprowadzić drobne zmiany, by wieść proste, szczęśliwe i przepełnione wewnętrzną harmonią życie – przekonuje buddyjski mistrz zen, Shunmyo Masuno. W jednej książce zebrał on wielowiekową mądrość filozofii zen. Tak powstała „Sztuka prostego życia” – sto sposobów na dodanie sobie energii, rozwijanie odwagi i pewności siebie, na zmartwienie, zagubienie, a także na to, aby każdy dzień był jak najlepszy.


„Dzisiaj ludzie są często bardzo zagubieni. Wciąż się czymś zamartwiają i nie wiedzą, jak żyć. Szukają niezwykłych wrażeń, które pomogą im odzyskać wewnętrzną równowagę. A jednak gdy już zapewnią sobie taki reset, niezwykłość nadal pozostaje gdzieś poza ich codziennością. Wracają do normalnego życia coraz bardziej przytłoczeni, odczuwając jeszcze większe napięcie. Znasz to błędne koło?” – pyta w swojej książce „Sztuka prostego życia” Shunmyo Masuno, przeor istniejącej od pół tysiąca lat buddyjskiej świątyni zen w Japonii.

Zmiana świata nie jest łatwym zadaniem. Może warto więc spróbować zmienić siebie? W natłoku przepisów na dobre życie spróbować zastosować te najprostsze, a zarazem niepozbawione głębi. Mieszkając na drugim końcu świata, wsłuchać się w głos mnichów, od lat stosujących praktyki zen, przynoszące spokój i szczęście.

Autor przytacza opowieści o buddyjskich mnichach, których doświadczenia przełożyć można na swój los. Na każdej stronie opatrzonej drobnym rysunkiem i ujętą w jedno krótkie zdanie mądrością przedstawia łącznie 100 praktyk zen, dzięki którym osiągnąć można spokój serca i wyciszenie umysłu. Złożenie dłoni w rytualnym geście gassho łagodzi rozdrażnienie i konflikty. Zastosowanie idei ichigo ichie pogłębia codzienne interakcje z innymi ludźmi. Zasadzenie kwiatu i obserwowanie jego wzrostu – otwiera na zmiany. Czasem jednak wystarczy równe ustawienie butów obok siebie lub odpowiednie zaczerpnięcie oddechu, by za pomocą tak niewielkich zmian dzień stał się lepszy, a jakość życia i samopoczucia stopniowo wzrastały. 

„Noś tę książkę przy sobie i sięgaj po nią, ilekroć ogarnie cię niepokój lub przytłoczą zmartwienia. Odpowiedzi znajdują się w tobie” – dodaje jej autor. 

Shunmyo Masuno jest przeorem buddyjskiej świątyni zen w Japonii i nagradzanym projektantem ogrodów zen, które tworzy dla ludzi z całego świata. Wykłada architekturę środowiskową w prestiżowej japońskich akademii sztuk pięknych i prowadzi wykłady m.in. na Harvard Graduate School of Design, Uniwersytecie Cornella oraz Uniwersytecie Browna.


Książka jest idealna pod mój klimat jaki lubię czytać najbardziej i tematyką jaką się od dawna interesuje. I choć nie jestem przez to poniekąd rozumiana wśród najbliższych to i tak zagłębiam się w to bardziej. Szukałam takiej książki (poradnika) od dawna. Cieszę się, bo czytanie sprawia mi wtedy ogromną radość, książkę pochłonęłam z jednych słonecznych ostatnich dni. Bardzo szybko się ją czyta, gdyż każdy jej temat, lub mini rozdział jest bardzo krótki, ale treściwy. Książka podzielona jest na 4 części. Pierwsza z nich przedstawia 30 sposobów na dodanie energii swojemu obcemu ja, czyli jak wprowadzić zmiany w codziennych nawykach. Druga część to 30 sposobów na rozwijanie odwagi i pewności siebie, czyli jak zmienić podejście do życia. Trzecia część to 20 sposobów na zmartwienia i zagubienie, czyli jak zmienić podejście do ludzi. Czwarta część to 20 sposobów na to, aby każdy dzień był najlepszy, czyli jak kierować uwagę na chwilę obecną.
Książka ma mnóstwo wskazówek, inspiracji nt. lepszego życia i jak delektować się darem, jakim jest Nasze życie. Do tej pory dużo już na ten temat wiedziałam i praktykowałam, ale ta lektura otworzyła mi jeszcze bardziej oczy jak przeżywać i cieszyć się każdym dniem. 


Jestem zachwycona i każdemu polecam tą książkę, aby dowiedzieć się, jak osiągnąć szczęście i spokój w 100 wskazówkach.





pozdrawiam,

Donna

15 komentarzy:

  1. Bardzo zaciekawiłaś mnie tą książką. Z przyjemnością po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję się skuszina, aby poznać tę książkę. Fajnie, jest żyć szczęśliwym i znać na to sposób

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za bardzo za książkami, które mówią mi jak mam żyć, ale kto wie może i ja się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Warta przeczytania i do zastosowania ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka wydaje się być interesująca. Jestem ciekawa, że jest blisko z moje wewnętrzna filozofią.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem na takim etapie życia, że lektura takiej książki jest mi wręcz wskazana :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z zainteresowaniem sięgnę po książkę, mądrych inspiracji nigdy dość. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam tej książki ( a wydaje się być mega ciekawa ), ale jeszcze wszystko przede mną bo jesienią i zimą zazwyczaj więcej czytam niż zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oh very interesting book darling
    xx

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie zapoznam się z tą książką. Ciekawią mnie te wskazówki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Żeby to wszystko było takie proste.. W domu jeszcze ok, ale wystarczy, że idę do pracy i jestem kłębkiem nerwów bo od rana mam milion zadań na wczoraj... I nic nie pomoże..

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka jest ciekawa na pewno i warto przeczytać,
    ale na co dzień nie jest łatwo to stosować, bo żyjemy w realnym świecie.
    Mnisi żyją w klasztorach, mają święty spokój i wszystko pod nos podsunięte,
    więc mogą snuć takie rozważania.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...