22 mar 2018

Sapiens. Od zwierząt do bogów wyd. PWN.

Witam,


Nie ukrywam, że książkę, którą dziś przedstawię czytałam długo i na raty, gdzieś w między czasie zdążyłam przeczytać też inne. Do tej wracałam w każdej wolnej chwili lub jak tylko sobie o niej przypomniałam, bo nie lubię zaczynać i nie kończyć czegoś czytać. Jest to książka z typu historycznych, popularnonaukowa, z zakresu antropologii, więc średnio moje klimaty, ale wybierając ją chciałam z ciekawości się z nią zapoznać, by poszerzyć wiedzę o coś nowego. Co to za książka? Sapiens. Od zwierząt do bogów, autora Yuval Noah Harari. Książka swoją premierę miała 21.08.2017 i jest z wydawnictwa PWN. Jej sukcesem jest sprzedaż na całym świecie w pięciu milionach egzemplarzy, a została przetłumaczona na 45 języków.


Sapiens. Od zwierząt do bogów - to wznowienie bestsellerowego Od zwierząt do bogów. Krótka historia ludzkości. Na życzenie czytelników jest to specjalna edycja wizualnie nawiązująca do wersji międzynarodowej. Treść książki nie uległa zmianie, dlatego sięgając po nią, spodziewamy się porywającego opisu historii ludzkości, który zafascynował miliony czytelników na całym świecie.


Ludzie istnieli na długo przed narodzeniem się historii. Sto tysięcy lat temu na ziemi żyło sześć gatunków ludzkich, które nie wyróżniały się niczym szczególnym wśród nieprzebranej liczby innych organizmów. Jak to się stało, ze homo sapiens podbił świat i zdominował planetę, a jego zachowania i idee stały sie decydujące dla losów Ziemi? Autor zabiera nas w podróż do przeszłości i wraca do korzeni ludzkości, aby wyjaśnić najbardziej nurtujące pytania, na przykład:

• Czym tak naprawdę jest pieniądz – czyżby jedyny pomost miedzy kulturami?
• Dlaczego staliśmy się tacy grubi?
• Czy może być coś nienaturalnego w ludzkich zachowaniach z punktu widzenia biologii?
• Skąd się wziął patriarchat w tak wielu kulturach?
• Czy kapitalizm jest religią?
• Które wydarzenia najbardziej wpłynęły na losy ludzkości? Czy na pewno wojny, podboje i koalicje? A może raczej udomowienie zwierząt, wynalazki, ideologie i religie?


Tego Pana w tej książce się nie spodziewałam... 


...ale na taką męskość też można popatrzeć


Książka podzielona jest na 4 części, a każda z nich posiada swoje rozdziały. 
1 - Rewolucja poznawcza 
2 - Rewolucja agrarna 
3 - Zjednoczenie ludzkości 
4 - Rewolucja naukowa

Z książki dowiadujemy się przede wszystkim opis powstania człowieka na ziemi. Każdy jego rozwój, aż po dzisiejszy dzień. To co mi się w niej podobało to porównywanie życie dawniej, czyli kiedy powstali pierwsi ludzie, a dziś. Jak ten cały mechanizm do tego doprowadził, czyli początki łowów po świat i życie współczesne. To przedstawienie wątków społecznych, historycznych, biologicznych itp. Autor porównuje człowieka do zwierząt - to niby zrozumiałe, bo przecież człowiek pochodzi od małpy. Niby książkę czyta się płynnie, ale nad niektórymi wątkami musiałam się zatrzymywać, bo coś nie rozumiałam, bo przykłady były niby śmieszne, niby dziwne, ale to jednak taki styl pisania autora z anegdotami.

  
Jeśli ciekawi Was taki świat, odpowiedź na pytanie kim jest człowiek, jak powstawał cały ten rozwój warto zaczytać się w tą lekturę, która znana jest na całym świecie.



pozdrawiam,

Donna



4 komentarze:

  1. Książka wydaje się być bardzo ciekawa, choć nie wiem czy bym przez nią przebrnęła

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi interesująco, ale jak na razie mam zaplanowany mini-maraton o Chinach :) z jakimiś leciutkimi dodatkami pomiędzy.

    OdpowiedzUsuń
  3. już mnie ta książka zainteresowała. władcy i rządzący kiedyś rzeczywiście byli bardziej ekstrawagancko ubrani ale adekwatnie do czasów

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się bardzo ciekawie i chętnie po nią sięgnę. Wygląda na fascynującą podróż po historii ludzkości.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy napisany komentarz :)
Osobiście usuwam wszelaki spam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...